Gratis materiale – kræver tilmelding

Forfatterbranding værktøjskasse

Jeg ved godt, at de fleste forfattere ikke har særlig mange penge til markedsføring, men jeg synes, du alligevel skal overveje, hvilken forskel det kan gøre for dit forfatterskab, at du arbejder med dit forfatterbrand.

Derfor har jeg samlet en værktøjskasse med fif og gode råd, som du kan bruge løs af ganske gratis.

Her kan du finde masser af grundigt afprøvede metoder og redskaber til at komme i gang med din forfatterbranding.

Minikursus i forfatterbranding

Minikursus i forfatterbranding

Synes du, at det kunne være spændende at lære, hvordan du brander dig selv som forfatter, så du får flere læsere, større salg og tjener flere penge?

Det handler ikke om at lære at sælge, men om at give verden lov til at få øje på dine bøger. Jeg får dagligt tilkendegivelser fra glade læsere, der fortæller, at jeg er deres nye ynglingsforfatter. Kan du forestille dig, hvor givende det er?

Kan du også forestille dig, hvordan det ville være, hvis du aldrig havde læst nogen bøger af din egen ynglingsforfatter? Hvis han/hun bare havde skrevet sin bog og lagt den ned i skrivebordskuffen? Tænk hvor mange gode timer og oplevelser du så var gået glip af…

Gør dine læsere den tjeneste at være synlig, så de kan finde din bog.

Hvis du har problemer med at få adgang til minikurset, kan du oprette et gratis køb via linket her: 

MINIKURSUS – GRATIS KØB

Sådan laver du forsider der sælger

Din forside er din bogs ansigt til verden. Det er forsiden, der afgør om læseren samler din bog op i boghandlen, eller klikker på din bog i en internetbutik.

Jeg gennemgår forskellige genres skrifttyper, billedsprog og hvilke farver, der signalerer hvilke genrer.

Du kan  hente Sådan laver du forsider der sælger, så du giver din bog de bedste muligheder.

Sælg dine bøger hos boghandleren – om kommissionsaftale

De fleste forfattere drømmer nok om at se deres bøger på boghandlerens hylder. Selv om det er fedt at se sin bog hos Saxo og alle de andre netboghandlere, så kan det ikke slå oplevelsen af at se sin bog på hylden hos boghandleren. Men det kan du få med en kommissionsaftale

Selvudgivelse eller traditionelt forlag?

Er du i tvivl om du skal vælge at få din bog udgivet gennem et traditionelt forlag eller om du hellere skal vælge at udgive selv? 

Så tag testen, der kan hjælpe dig med at afgøre, hvad der passer bedst til dig.

Hjælp til at styre din skriveproces – plotkort

Hjælp til at styre din skriveproces, så du altid arbejder i flow.

Hvis du følger med i mit forfatterskab, så ved du, at jeg ikke har brug for hjælperedskaber eller at plotte, når jeg skriver krimier. Men det har jeg, når jeg skriver historiske romaner. Og derfor har jeg udviklet en kortmodel, som jeg gerne deler med dig.

Måske kan du sagtens overskue de historiske romaner, men har brug for at plotte din roman eller krimi – du kan bruge modellen helt som du vil.

6 programmer der kan hjælpe forfatteren

Som forfatter gætter jeg på, at det er selve det at skrive, du holder allermest af. Sikkert så meget, at du ville ønske, det var det eneste, du behøvede bekymre dig om. Ganske få forfattere har været så heldige i historien, at de kunne nøjes med at beskæftige sig med skriveriet, for siden den første bog blev digtet, har succesen som forfatter og kunstner hængt uløseligt sammen med evnen til at markedsføre sig og med de sociale mediers indtog er der landet flere opgaver på forfatterens skuldre.
Derfor er du sikkert også interesseret i at få sat markedsføringsindsatsen, såvel som de andre opgaver, der ligger i forfatterskabet, mest muligt i system, så du kan frigøre tid til selve forfatterskabet.