Forfatterbranding går på vågeblus

Jeg har besluttet at tage min egen medicin og derfor sætter jeg Forfatterbranding på vågeblus.

Forfatterbranding opstod ved et tilfælde

Hvis du har fulgt med fra jeg startede forfatterbranding for fire år siden, så ved du også at den opstod lidt ved et tilfælde. Faktisk forsøgte jeg at undgå det i årevis. Jeg sagde nej til alle, der inviterede mig til at fortælle om, hvordan jeg udgav mine bøger, hvordan jeg tænkte mit forfatterskab som en virksomhed og lavede hjemmeside, visitkort osv.
De fleste forfattere er ved at have forstået det nu – heldigvis.
Men jeg må erkende over for mig selv at hvor meget jeg end elsker at hjælpe nye forfattere på vej, undervise i at opbygge hjemmesider eller omdanne en bog til en e-bog, så er det ikke det jeg brænder aller mest for. Hvis du holder kniven for struben af mig og beder mig om at vælge, må jeg indrømme, at det er forfatterskabet, der vinder.
Jeg har ganske vidst yndet at bilde mig selv ind, at jeg sagtens kan håndtere mange ting på een gang – og det kan jeg sagtens, rent bevidsthedsmæssigt eller intellektuelt, men uanset hvordan jeg vender og drejer det, så er der jo kun 24 timer i døgnet, så tiden skal komme et sted fra.

Prioritering når tiden er knap

Da jeg sagde mit yderst vellønnede karrierejob op for snart tre år siden, havde jeg forestillet mig, at jeg havde fem dage om ugen at råde over. Men sådan skulle det åbenbart ikke være. Dødsfald og sygdom i den allernærmeste familie har sat mig under hårdt pres. Jeg troede, jeg ville være igennem det, når det nye skoleår startede, men det tyder det ikke på. Derfor må jeg indse, at der åbenbart hele tiden vil være noget andet i mit liv, der tager min tid. Så det holder ikke at forfatterbranding lægger beslag på 1-2 dage om ugen, når det mit hjerte banker tydeligst for er at skrive.
Det har ikke været en nem beslutning at tage – alle jeres mange anerkendende mails og kommentarer, de mange jeg har været i stand til at hjælpe, men jeg bliver nødt til at følge mit eget råd.

Hvor langt skal jeg gå?

Jeg overvejede længe, hvor langt jeg skulle gå. Var det nok bare at stoppe med at tage nye klienter ind til coaching? Eller skulle jeg også stoppe med dem jeg havde? Og hvad med blogindlæg, nyhedsbreve og e-kurser?

Jeg har valgt det jeg selv synes er en gylden mellemvej. Jeg lader hjemmesiden være, så du stadig kan slå emner op, hente alt det gratis materiale og læse om mine erfaringer. Du kan også stadig købe mine e-kurser i, hvordan du laver e-bøger, bogtrailere og forfatterhjemmesider, så længe jeg sælger kurser nok til at de dækker udgifterne til platformen. Men der kommer ikke nye kurser til. Der kommer heller ikke flere blogindlæg eller nyhedsbreve.
Tak for din støtte gennem tiden.

Du kan stadig finde mine e-kurser her

Læs blogindlæg om bogmessebrandingcoachingforfatterlivmarkedsføringredigeringselvudgivelseskriveprocessenudgivelse – eller hente de gratis materialer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Comments on Forfatterbranding går på vågeblus

  1. Anders Harbo
    22. september 2018 at 8:20 (6 år ago)

    Fuld respekt for dit valg, men jeg vil savne dine optimistiske og velbegrundede gode råd – og velskrevne!
    God arbejdslyst
    Anders

  2. gittemie
    23. september 2018 at 12:45 (6 år ago)

    Tusind tak, Anders. Og tak for at du har læst med.

  3. Annette Dollard
    25. september 2018 at 6:57 (6 år ago)

    Tak for dine gode indlæg, som jeg har læst med stor interesse. Du har delt nogle meget værdifulde erfaringer, og det er meget værdsat. Og jeg synes det er et fornuftigt valg du har truffet. Heldigvis kan man jo stadig finde mange gode artikler på din hjemmeside. Fortsat god skrivning.